Ιρανοί πιλότοι αποκαλύπτουν την επίθεση με F-5 στο Κουβέιτ

Νέες εντυπωσιακές λεπτομέρειες για μία από τις πιο τολμηρές αεροπορικές επιχειρήσεις της πρόσφατης σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή αποκάλυψαν πιλότοι της ιρανικής πολεμικής αεροπορίας.

Ένας αριθμός πιλότων μαχητικών F-5 της Πολεμικής Αεροπορίας της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν (IRIAF)

αποκάλυψε νέες λεπτομέρειες σχετικά με το πώς κατάφεραν να διαπεράσουν την ασφυκτική αεράμυνα και να πραγματοποιήσουν επίθεση με στόχο την αμερικανική βάση Camp Buehring στο Κουβέιτ.

Σε μια συνέντευξη που μεταδόθηκε στην ιρανική κρατική τηλεόραση, οι πιλότοι έκαναν μια ανασκόπηση μιας από τις πιο επικίνδυνες αεροπορικές αποστολές που πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια της αντιπαράθεσης με τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ισραήλ.

Εξήγησαν ότι αυτή η μυστική αποστολή, η οποία ήρθε ως απάντηση στις αμερικανικές και ισραηλινές επιθέσεις εναντίον ιρανικών στρατιωτικών και πυρηνικών εγκαταστάσεων, βασίστηκε σε εξαιρετικές τακτικές που στόχευαν στην αποφυγή εντοπισμού και αναχαίτισης.

Πετώντας κάτω από το ύψος των στύλων ηλεκτρικού ρεύματος

Για να αποφύγουν τα εχθρικά ραντάρ και τα συστήματα αεράμυνας, τα ιρανικά μαχητικά F-5 Kowsar πετούσαν σε πολύ χαμηλά υψόμετρα.

Ο διοικητής της αποστολής δήλωσε, σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Tasnim: «Ήμασταν κυριολεκτικά έτοιμοι να αγγίξουμε το έδαφος και περάσαμε ακόμη και κάτω από καλώδια ηλεκτροδότησης».

Σημείωσε ότι ενώ οι πιλότοι συνήθως εκπαιδεύονται να πετούν σε υψόμετρο σχεδόν 500 ποδιών, κατά τη διάρκεια αυτής της επιχείρησης το αεροσκάφος διατήρησε υψόμετρο μικρότερο από 50 πόδια ή περίπου 15 μέτρα πάνω από το έδαφος.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης, οι πιλότοι διατήρησαν πλήρη σιγή ασυρμάτου και χρησιμοποίησαν το έδαφος για να αποκρύψουν τις κινήσεις τους από πολυεπίπεδα δίκτυα επιτήρησης, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων Patriot, των αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης AWACS και των εχθρικών μαχητικών που είχαν αναλάβει αεροπορικές περιπολίες.

Επικίνδυνη διέλευση πάνω από τα νερά του Κόλπου

Σύμφωνα με τους πιλότους, μια από τις πιο τεταμένες στιγμές κατά τη διάρκεια της αποστολής ήταν κατά τη διέλευση του Περσικού Κόλπου, όπου ιρανικοί σχηματισμοί πέταξαν σε πολύ χαμηλό υψόμετρο πάνω από πολιτικά και στρατιωτικά πλοία.

Ένας από τους πιλότους είπε: «Περάσαμε ανάμεσα από δύο πλοία σε τόσο χαμηλό υψόμετρο που το κατάστρωμα ήταν ψηλότερο από εμάς. Οι ναύτες έπρεπε να σκύψουν πάνω από τα κιγκλιδώματα για να μας δουν να περνάμε από κάτω τους».

Ο κύριος στόχος της επιχείρησης ήταν το στρατόπεδο Buehring, που βρίσκεται στο βόρειο Κουβέιτ, το οποίο αποτελεί μία από τις σημαντικότερες βάσεις εφοδιαστικής για τον αμερικανικό στρατό στην περιοχή, καθώς στεγάζει στρατεύματα, τεθωρακισμένα οχήματα και αποθήκες όπλων και πυρομαχικών.

Σύμφωνα με ιρανικούς ισχυρισμούς, τα μαχητικά αεροσκάφη έπρεπε να πετάξουν απευθείας πάνω από τη βάση για να ρίξουν τις βόμβες που μετέφεραν.

Η Τεχεράνη επιβεβαίωσε ότι οι επιθέσεις προκάλεσαν μεγάλες εκρήξεις και εκτεταμένες ζημιές στο εσωτερικό της βάσης.

Ο διοικητής της αποστολής ισχυρίστηκε ότι το κύμα έκρηξης ήταν τόσο ισχυρό που έριξε αμερικανικά ελικόπτερα που ήταν σταθμευμένα μέσα στη βάση και προκάλεσε επίσης μια σειρά από δευτερογενείς εκρήξεις.

Παρόλο που δεν υπάρχει ανεξάρτητη επιβεβαίωση αυτών των ισχυρισμών, οι αναλύσεις δορυφορικών εικόνων και οι έρευνες από διεθνή μέσα ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένης της Washington Post, έχουν υποδηλώσει ότι οι ιρανικές επιθέσεις κατά τη διάρκεια αυτής της αντιπαράθεσης μπορεί να είχαν μεγαλύτερο αντίκτυπο από ό,τι έχει αναγνωρίσει η Ουάσινγκτον.

Arab Defense

Echedoros.blog