Πώς το κάποτε υπέρβαρο αγόρι που ήταν βοηθός του Σπύρου Ρέβη και μετά μάνατζερ της Τζούλιας Αλεξανδράτου έφτασε να διαφεντεύει ένα κανάλι ως γενικός διευθυντής, με εκπομπές όπως τα «Αποκαλυπτικά» και σόου όπως το «Star Academy» – Η στενή σχέση με τον Φίλιππο Βρυώνη, οι εκατέρωθεν αγωγές και η εκδίωξη από το OPEN
Οι παρουσιαστές της εκπομπής «Πού πάμε» -προβαλλόταν στο Κυπριακό κανάλι SΙGΜA TV- Ανδρέας Δημητρόπουλος και Παναγιώτης Δημόπουλος μάλλον αναρωτήθηκαν εκείνο το βράδυ του 2005 πού πάνε κοιτώντας το τρίο των καλεσμένων τους. Σταρ της βραδιάς ήταν ο Γιώργος Ταμπάκης, πουλέν της Αννίτας Πάνια που προσπάθησε μετά να κάνει σόλο καριέρα, ο οποίος προσήλθε με δύο μάνατζερ! Ο πρώτος ήταν ο Σπύρος Ρέβης, γνωστός στην τηλεοπτική trash κουλτούρα, και ο δεύτερος ένας 20χρονος νεαρός, ντυμένος στα μαύρα λόγω των κιλών που κουβαλάει και αρκετά αγχωμένος στο τηλεοπτικό του ντεμπούτο.
Το όνομά του είναι Μένιος Φουρθιώτης, λατρεύει τις κάμερες και τα φώτα του στούντιο και εκείνη την περίοδο ήταν βοηθός του Ρέβη, ο οποίος του έπλεκε το εγκώμιο. Ο Μένιος ερωτεύτηκε κυριολεκτικά την τηλεόραση από εκείνη τη στιγμή, χωρίς ίσως να φαντάζεται ότι 20 χρόνια μετά θα ήταν γενικός διευθυντής σε κανάλι πανελλαδικής εμβέλειας και παρουσιαστής δύο εκπομπών και ενός μουσικού talent show.
Αυτό που δεν πέρασε ποτέ όμως από το μυαλό του ήταν ότι θα είχε δικό του trend στο Twitter -το #sihamenios-, το οποίο όλα αυτά τα χρόνια τον έχει… περιποιηθεί δεόντως σε κάθε ευκαιρία.
Και δεν ήταν μία, ούτε δύο, ούτε τρεις οι φορές που o slim fit εδώ και δεκαετίες Μένανδρος απασχόλησε το τηλεοπτικό κοινό και εσχάτως την Πολιτεία. Η διαδρομή του όλα αυτά τα χρόνια είναι ίσως η καλύτερη απόδειξη του πώς ένας κατά γενική ομολογία μέτριος έως κακός παρουσιαστής χωρίς ταλέντο βρέθηκε με τόση εξουσία στα χέρια του, ώστε να φτάσει στο σημείο να απειλεί υπουργούς, κυβερνητικά στελέχη και επιτελικούς αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. με αγωγές.
Με δεδομένο το πρότερο παρελθόν του Μένιου Φουρθιώτη και τα δικαστικά μέτωπα που έχει ανοίξει, είναι πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα γύρω από το πώς ο συγκεκριμένος παρουσιαστής βρέθηκε ξαφνικά να φρουρείται νυχθημερόν από την ΕΛ.ΑΣ. Πόσο μάλλον όταν ο ίδιος επικαλέστηκε ότι έχει στοχοποιηθεί από τη «17 Νοέμβρη», δικαιολογία που μόνο ως αστείο μπορεί να εκληφθεί.
Η μεταμόρφωση
Οταν η εκπομπή στο SIGMA τελείωσε, ο νεαρός Μένιος σχεδόν δεν πρόσεχε τι του έλεγε ο Σπύρος Ρέβης, αφού αποφάσισε να εντρυφήσει στον λαμπερό κόσμο του lifestyle μέσω της δημοσιογραφίας, επιλέγοντας να δουλέψει στην εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου.
Εχει ήδη χάσει πάρα πολλά κιλά και από τα 150 πέφτει στα 50, συνέπεια, όπως θα πει χρόνια μετά σε συνεντεύξεις που παραχωρεί, της νευρικής ανορεξίας από την οποία έπασχε. Ενα γλυκό ανοιξιάτικο βράδυ του 2006, στις 11 Απριλίου, το πεπρωμένο έφερε κοντά για πρώτη φορά τον Μένανδρο Φουρθιώτη και τη 16χρονη τότε Τζούλια Αλεξανδράτου. Η γκριμάτσα της όταν κέρδισε τον τίτλο της αναπληρωματικής «Σταρ Ελλάς» έγραψε ιστορία, όχι όμως σαν αυτή όπου θα πρωταγωνιστήσει μαζί με τον Μένανδρο αργότερα. Αυτή κράτησε 15 χρόνια, μόνο έξι εκ των οποίων ήταν ονειρικά, αφού η εστεμμένη καλλονή και ο νεαρός δημοσιογράφος έγιναν αρχικά φίλοι. Στη συνέχεια, από το 2009 έως το 2012, ήρθε και η συνεργασία που ξεκίνησε μέσα στην απόλυτη εμπιστοσύνη και κατέληξε σε πόλεμο μηνύσεων. Πριν από δύο μήνες αναβλήθηκε για ένατη φορά -λόγω των κλειστών δικαστηρίων- η εκδίκαση της μήνυσης που έχει υποβάλει η Τζούλια Αλεξανδράτου κατά του πρώην μάνατζέρ της Μένιου Φουρθιώτη.
Είχε προηγηθεί άλλη μία τον περασμένο Νοέμβριο, λόγω ασθένειας με COVID-19 της πάλαι ποτέ γοητευτικής ξανθιάς την οποία επικαλέστηκε η πλευρά της, και άλλες επτά για διάφορα κωλύματα από την πλευρά Φουρθιώτη, που δεν εμφανίστηκε ποτέ στο δικαστήριο. Στη μήνυσή της η πρώην εργοδότρια του σημερινού τηλεπαρουσιαστή-εκδότη τον κατηγορεί ότι απέσπασε από το χρηματοκιβώτιο της κατοικίας της 200.000 ευρώ. Είναι κάτι το οποίο αρνείται κατηγορηματικά από την πρώτη στιγμή ο πρώην λαμπερός μάνατζερ ο οποίος πέρασε στην αντεπίθεση πριν από τέσσερα χρόνια. Κατέθεσε αγωγή σε βάρος της Αλεξανδράτου στις 12 Ιανουαρίου του 2017, όπου οποία αρνείται οποιαδήποτε εμπλοκή στην υπόθεση και αποδίδει τις εις βάρος του καταγγελίες σε εκδικητικότητα. Τζούλια και Μένιος κυκλοφορούσαν σχεδόν συνέχεια μαζί, από το πρωί μέχρι το βράδυ, ενώ «αλώνιζαν» την αθάνατη ελληνική περιφέρεια για εμφανίσεις-αστραπή σε κλαμπ, αυτές που στον χώρο αποκαλούνται «αρπαχτές».
Αμφότεροι με τεράστια γυαλιά ηλίου -κάποια μοντέλα, δε, θύμιζαν αυτά που φοράνε οι οξυγονοκολλητές-, ενώ ο Μένιος πολύ συχνά και με καπέλα στα οποία κυριαρχούσαν τα στρας, δίνουν άφθονη τροφή στις lifestyle εκπομπές και τα δελτία ειδήσεων του STAR, που εκείνη την περίοδο εστιάζει πολύ στο gossip. Το πιο μεγάλο deal όμως έρχεται όταν η Τζούλια γυρίζει το περιβόητο ερωτικό DVD με την εταιρεία παραγωγής του Δημήτρη Σειρηνάκη, το οποίο ξεπουλάει εν ριπή οφθαλμού. Με την αποχώρησή του από τη θέση του μάνατζερ, χάθηκαν αυτόματα τα ρεπορτάζ με τα γυαλιά αλά παρμπρίζ αυτοκινήτου, που φόραγε μαζί με την Τζούλια, τα καπέλα με τα ασημένια και χρυσά στρας αλλά και οι ατάκες του. Τι έμεινε;
Ενας πόλεμος αγωγών με την πρώην εργοδότριά του για 200.000 ευρώ και η άνοδος του Μένιου στην τηλεόραση, όταν πίστεψε ότι ήταν έτοιμος πια για μεγάλα πράγματα.
Τα κλειδιά του ΕPSILON
Το μεγάλο του ατού αποδείχθηκαν οι πωλήσεις προϊόντων,
αφού ο Φουρθιώτης ξέρει πώς να κάνει τον τηλεθεατή να σηκώσει το τηλέφωνο. Ξεκίνησε την πορεία του στο telemarketing λανσάροντας πόρτες ασφαλείας και δεν άργησε να αποκτήσει δική του εκπομπή στο περιφερειακό κανάλι EXTRA 3, η οποία είχε τον τίτλο «Αποκάλυψη».
Διαλαλώντας με δυνατή φωνή την πραμάτεια του, ο Μένανδρος πουλούσε τα πάντα, ενώ συχνά συμμετείχε και σε αυτό που πολλοί ονομάζουν «πρόγραμμα χαμηλής ποιότητας». Σε ένα από αυτά τα βίντεο τσακώνεται με μια τρανς, ενώ «εντελώς τυχαία» τον καβγά τους καταγράφει τηλεοπτική κάμερα που βρέθηκε «συμπτωματικά» στο σημείο!
H συνεργασία του με τον Φίλιππο Καμπούρη αποτυπώθηκε σε κάποια ιστορικά στιγμιότυπα της TV, όπως αυτό στο οποίο «χαρίζουν» ένα μηχανάκι αξίας 2.650 ευρώ, το οποίο φωνάζουν ότι το κάνουν δώρο στους τηλεθεατές αρκεί αυτοί να τηλεφωνήσουν! Ο άνθρωπος τον οποίο η «Καθημερινή» πρόσφατα αποκάλεσε «φιγούρα του τηλεοπτικού λυκόφωτος» έγινε αυτοκόλλητος με τον μικρό τότε καναλάρχη Φίλιππο Βρυώνη. Μαζί του έζησε τις μεγαλύτερες τηλεοπτικές του στιγμές στο κανάλι ΕPSILON από τον Σεπτέμβριο του 2013, όταν έγινε παρουσιαστής της εκπομπής «Αποκαλυπτικά» και όχι μόνο. Μέχρι τον Νοέμβριο του 2018 έγινε επίσης διευθυντής Προγράμματος, Εμπορικής Πολιτικής και Μάρκετινγκ έχοντας ουσιαστικά τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο στο κανάλι.
Η σχέση των δύο διαταράχθηκε αρκετές φορές με εκατέρωθεν αγωγές και εξώδικα, ενώ πλέον δεν έχει τη θέρμη του παρελθόντος. Ο Μένιος έζησε το μεγάλο του όνειρο όταν ανέλαβε την παρουσίαση του «Star Academy» με μέλη της κριτικής επιτροπής την Αννα Βίσση, τον Νίκο Καρβέλα, τη Ναταλία Γερμανού και τον Πέτρο Κωστόπουλο.
Το σόου μετονομάστηκε γρήγορα σε «Super Star Academy», όχι φυσικά επειδή σάρωνε τις τηλεθεάσεις, αλλά επειδή, σύμφωνα με τα όσα γράφτηκαν τότε, η εταιρεία παραγωγής Endemol απαγόρευσε στο κανάλι του Περιστερίου να συνεχίσει την προβολή του τίτλου που της ανήκει, αφού δεν είχε εξοφληθεί. Τότε ο δαιμόνιος Μένιος και ο Φίλιππος Βρυώνης φέρεται να βρήκαν την κατάλληλη λύση προσθέτοντας τη λέξη «Super» στο κατά γενική ομολογία -για ανθρώπους με στοιχειώδη νοημοσύνη- χειρότερο τηλεοπτικό προϊόν εκείνης της σεζόν.
Ο πρώην μάνατζερ της Τζούλιας Αλεξανδράτου ζούσε το παιδικό του όνειρο, αυτό του παρουσιαστή, ο οποίος εμφανιζόταν στο πλατό εν είδει λαϊκού αοιδού, ανάμεσα σε καπνούς και πυροτεχνήματα, για να παρουσιάσει ένα τραγικό, όπως φάνηκε από την αρχή, μουσικό reality. Η μετονομασία του παιχνιδιού μετά το μπλόκο της Endemol ήταν μάλλον μια συνήθης τακτική για το κανάλι του Περιστερίου, στο οποίο βασίλευε ο Μένιος, αφού κάτι ανάλογο έγινε και με τις περίφημες κρέμες και τα υαλουρονικά του.
Η «κλωτσιά» του Ιβάν
Ξεκίνησε να πουλάει τις κρέμες ως Versace, ως προϊόντα δηλαδή του διάσημου ιταλικού οίκου, αλλά μόλις έπεσαν τα πρώτα εξώδικα από τους Ιταλούς μετονομάστηκαν σε V 1969! Πρόκειται για τις περίφημες «Βερσατσέλες», όπως τις αποκαλούσε ο ίδιος, που δεν συνειδητοποίησε ότι ήταν με διαφορά ο χειρότερος παρουσιαστής talent show ή εκπομπής που έχει εμφανιστεί στη μικρή οθόνη τα τελευταία χρόνια, όσες προσπάθειες κι αν κατέβαλλε να γίνει καλός. Η δολοφονία της ελληνικής γλώσσας, τα ξεσπάσματα εναντίον όποιου τολμούσε να πει κάτι γι’ αυτόν και πρωτίστως η αλαζονική του συμπεριφορά εντός και εκτός πλατό, λες και ήταν ο τιμητής των πάντων, τον κατέστησαν persona non grata στο τηλεοπτικό κοινό και όχι μόνο.
Δεν νοιάστηκε ιδιαίτερα, όμως, αφού ελάχιστοι τολμούσαν να του ασκήσουν κριτική τα χρόνια της παντοδυναμίας του. Ο Καρβέλας ήταν ο μόνος που τσακώθηκε on air μαζί του, σε έναν καβγά που χάρηκε όλη η Ελλάδα, ενώ ο Μένιος εμφανίστηκε ταπεινός στις συνεντεύξεις του επιζητώντας μάταια να διαγράψει το παρελθόν του, κι ας πιστεύει πια ότι έχει γίνει παρουσιαστής πρώτης γραμμής.
Ενας παρουσιαστής που λατρεύει την τηλεόραση τόσο πολύ, ώστε αν ποτέ βρεθεί εκτός μικρής οθόνης μάλλον θα πάθει κατάθλιψη, έχουν πει κατά καιρούς άνθρωποι που τον έχουν ζήσει. Αυτό αντιλήφθηκαν όλοι όταν πουλήθηκε το ΕPSILON στον Ιβάν Σαββίδη, ο οποίος ήθελε να τον ξεφορτωθεί από την πρώτη στιγμή, μόνο που αυτό αποδείχθηκε δύσκολο. Χρειάστηκε δικαστική απόφαση για να δικαιωθεί το κανάλι και να τελειώσει σε μια μέρα τον Φουρθιώτη τον Νοέμβριο του 2018. Καθώς δεν ήταν ποτέ διακαής πόθος κανενός καναλιού, επέστρεψε στο περιφερειακό πλέον EPSILON του Φίλιππου Βρυώνη ξεκινώντας τις εκπομπές όπου το ρεπορτάζ συνδυαζόταν με τις πωλήσεις κρεμών, ορών και υαλουρονικών! Τον Μάιο του 2019 το ΕΣΡ διέκοψε οριστικά τις εκπομπές του, με το σκεπτικό ότι α) μετέδωσε τηλεοπτικούς διαγωνισμούς που μπορούσαν να παραπλανήσουν το τηλεοπτικό κοινό, και β) παραβίασε την υποχρέωση σεβασμού της αξιοπρέπειας των τηλεθεατών και των συμμετεχόντων στις διαγωνιστικές εκπομπές προσώπων εκ προθέσεως.
Ο Μένιος, πάντως, επέστρεψε και εσχάτως μάλιστα ως εκδότης! Κυκλοφορούσε, δε, με πλαστή ταυτότητα της ΕΣΗΕΑ και είχε προσωπική ασφάλεια από την ΕΛ.ΑΣ., ενώ εξακολουθούσε να «χτυπάει», ασκώντας τους «κριτική», όσους του πήγαιναν κόντρα, μέχρι το βράδυ της περασμένης Τρίτης που προσήχθη στη ΓΑΔΑ.
Είχαν προηγηθεί τις προηγούμενες εβδομάδες τα αποκαλυπτήρια για τα έργα και τις ημέρες του Μένανδρου, που μέχρι την περασμένη Κυριακή συνέχιζε να ταλαιπωρεί αισθητικά με τις φωνές του σε ένα τετράωρο δελτίο ειδήσεων τα αυτιά όσων άντεχαν να τον βλέπουν ακόμη.