Ο τιμητικός τίτλος της Εθνικής Σταρ της Ελλάδας δόθηκε στην Αλίκη Βουγιουκλάκη από τη δημοσιογράφο/χρονογράφο της εφημερίδας “Καθημερινή” Ελένη Βλάχου, το 1959. Η Αλίκη δεν θα χάσει ποτέ τον τίτλο και τον θρόνο της, ακόμα κι αν στις 23 Ιουλίου του 2014 συμπληρώνονται 18 χρόνια από τον θάνατό της.
Ό,τι κι αν έκανε ήταν πρώτο θέμα. Ό,τι κι αν έκανε και το ανακαλύπτουμε ή αναφερόμαστε και σήμερα σε αυτό γίνεται πάλι πρώτο θέμα. Η γυναίκα που χαρακτηρίστηκε ως πανευρωπαϊκό φαινόμενο- κάποιοι έσπευσαν να της αποδόσουν και τον χαρακτηρισμό παγκόσμιο- πήγε αρκετές φορές κόντρα στα δεδομένα της εποχής της.
Αν και οι ταινίες της ήταν για όλη την οικογένεια, η Αλίκη δεν είπε «όχι» στις αισθησιακές έως ολόγυμνες πόζες στον φωτογραφικό φακό των περιοδικών, που γίνονταν ανάρπαστα με την κυκλοφορία τους, αλλά και στις προκλήσεις που πίστευε ότι θα της προσφέρουν ώθηση στην καριέρα της.
Από την αρχή της καριέρας της τόλμησε. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη στη ταινία του 1958, «Αστέρω», η οποία προβλήθηκε και στο Φεστιβάλ Βερολίνου κερδίζοντας θερμές κριτικές, δεν θέλησε να αλλάξει την απόφασή της να είναι διαφορετική από τον συντηρητισμό των χρόνων της. Για τις γυμνές και ιδιαιτέρως προκλητικές σκηνές της ταινίας δεν μετάνιωσε ποτέ. Και ήρθε η συνέχεια…
Το 1962 για τις ανάγκες της ξενόγλωσσης ταινίας «Aliki, my love» πόζαρε γυμνή για την αφίσα της! Αν και η ταινία προβλήθηκε αποκλειστικά στο εξωτερικό γυρίστηκε στην Ιο, όπου και απαθανατίστηκε η Αλίκη να κρατάει το καπέλο και το στήθος της, κοιτώντας λάγνα τον φακό. Αυτή η ταινία ήταν μια από τις προσπάθειες της Ελληνίδας σταρ να καταξιωθεί στο εξωτερικό και να χρίσει μια διεθνή καριέρα. Με σκηνοθέτη τον Ρούντολφ Μάτε, βασικό εκπρόσωπο της δεκαετίας του ’40 του φιλμ νουάρ και με διανομέα την εταιρία LIONEX films που έδρευε στη Νέα Υόρκη, αν μη τι άλλο κατάφερε να συζητηθεί. Η εταιρία παραγωγής της ταινίας ήταν η ΑQUARIUS PRODUCTION, η οποία φημολογείται ότι ήταν από το Ισραήλ. Τελικά, η ταινία προβλήθηκε για ένα μικρό χρονικό διάστημα, καθώς η ίδια απαίτησε να αποσυρθεί.
Το 1962 για τις ανάγκες της ξενόγλωσσης ταινίας «Aliki, my love» πόζαρε γυμνή για την αφίσα της! Αν και η ταινία προβλήθηκε αποκλειστικά στο εξωτερικό γυρίστηκε στην Ιο, όπου και απαθανατίστηκε η Αλίκη να κρατάει το καπέλο και το στήθος της, κοιτώντας λάγνα τον φακό. Αυτή η ταινία ήταν μια από τις προσπάθειες της Ελληνίδας σταρ να καταξιωθεί στο εξωτερικό και να χρίσει μια διεθνή καριέρα. Με σκηνοθέτη τον Ρούντολφ Μάτε, βασικό εκπρόσωπο της δεκαετίας του ’40 του φιλμ νουάρ και με διανομέα την εταιρία LIONEX films που έδρευε στη Νέα Υόρκη, αν μη τι άλλο κατάφερε να συζητηθεί. Η εταιρία παραγωγής της ταινίας ήταν η ΑQUARIUS PRODUCTION, η οποία φημολογείται ότι ήταν από το Ισραήλ. Τελικά, η ταινία προβλήθηκε για ένα μικρό χρονικό διάστημα, καθώς η ίδια απαίτησε να αποσυρθεί.
Το 1963, η ταινία «Ψεύτρα» αποκάλυψε την παιχνιδιάρικη σεξουαλικότητά της. Ως κακομαθημένο πλουσιοκόριτσο πόζαρε στον διακεκριμένο γλύπτη Αλέκο Αλεξανδράκη για να τον κερδίσει. Και το κατάφερε… Βέβαια, μαζί με τον γλύπτη κέρδισε και όλα τα σχόλια για κορμί της.
Τον Οκτώβριο του 1975 έκανε φωτογράφιση για το περιοδικό «Φαντάζιο». Με μαύρο διαφανές κορμάκι και με τίτλο που προετοίμαζε το κοινό για ό,τι πιο αποκαλυπτικό είχε δει μέχρι τότε: «Σέξι όσο ποτέ άλλοτε. Μια «βασίλισσα» μιλάει στο Φαντάζιο για τα 20 χρόνια της βασιλείας της. Τα καλλιτεχνικά και τα προσωπικά της σχέδια, τη μοναξιά της».
Τότε, η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν 41 ετών, είχε πάρει διαζύγιο από τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και έκανε στροφή στην προσωπική της ζωή, προσπαθώντας να απελευθερωθεί από τα ταμπού της. Σε αυτό το τεύχος του «Φαντάζιο» η Αλίκη είχε πειστεί να χαρίσει τουλάχιστον μια αποκαλυπτική φωτογραφία. Οι πηγές της εποχής λένε πως όταν η ηθοποιός είδε τυπωμένες τις φωτογραφίες, μετάνιωσε και ζήτησε την απόσυρσή τους. Βασική αιτία η διαμάχη της για το διαζύγιο με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Ειπώθηκε ότι πίστεψε πως ήταν πιθανόν αυτό το εξώφυλλο να επηρέαζε τη δικαστική απόφαση για την επιμέλεια του παιδιού της. Το περιοδικό κυκλοφόρησε , αλλά χωρίς όλες τις επίμαχες πόζες- όπου χρειάστηκε «έπεσε κόψιμο».
Οι ξέγνοιαστες μέρες του καλοκαιριού στο εξοχικό της στον Θεολόγο έφεραν κι άλλες πόζες, κι άλλες αποκαλύψεις. Ο φακός του Κλεισθένη και του βιογράφου της Μαρίνου Κουσουμίδη «φυλάκιζαν» το γυμνό κορμί της. Ο χρόνος φερόταν υπέροχα στην Αλίκη και εκείνη ήθελε να το μοιράζεται. Άλλωστε όλη της τη ζωή τη μοιράστηκε, ακόμα κι αν είχε παραδεχθεί ότι της κόστισε ακριβά.
Ακόμα και η πρώτη φωτογραφία παπαράτσι κινηματογραφικού σταρ σε ιδιωτική στιγμή αφορούσε την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Τραβήχτηκε το 1979 σε μια προσωπική της στιγμή στο εξοχικό της στον Θεολόγο και τη δείχνει στην παραλία να κάνει ημίγυμνη ηλιοθεραπεία κρατώντας με τα χέρια το στήθος της. Η φωτογραφία τραβήχτηκε με τηλεφακό και καταχωρήθηκε στην ιστορία ως το πρώτο ελληνικό επαγγελματικό παπαράτσι. Η εφημερίδα που δημοσίευσε την φωτογραφία ξεπούλησε και έγινε η αρχή του μεγάλου κυνηγιού των παπαράτσι και σε άλλα γνωστά πρόσωπα.
Αυτή είναι μία από τις πολλές πτυχές μιας γυναίκας που κουβαλούσε, τελικά, στο dna της την ικανότητα να φτιάξει έναν θρόνο και να μην το αγγίξει ποτέ κανένας. Η Αλίκη δεν πίστεψε ποτέ ότι ήταν σέξι. Ρίχνοντας πλάγια βλέμματα και χαμογελώντας, δήλωνε: «Ήμουν απλά ένα χαριτωμένο μουτράκι»!