Η κατάθεση ενός κατηγορουμένου για τον θάνατο του εικονολήπτη Κώστα Θεοδωρακάκη από σαΐτα, στην Καλαμάτα, βλέπει το φως της δημοσιότητας, τη στιγμή που η κοινωνία εξακολουθεί να παραμένει σοκαρισμένη με τις εξελίξεις.
Ο δράστης εμφανίζεται συγκλονισμένος μη μπορώντας να πιστέψει την τραγική κατάληξη που είχε ο σαϊτοπόλεμος, μη μπορώντας να πιστέψει ότι από τη δική του σαΐτα σκοτώθηκε άνθρωπος. Μάλιστα, όπως αναφέρει, «επί πενήντα χρόνια παίρνω μέρος στον σαϊτοπόλεμο χωρίς ποτέ να γίνει κάποιο ατύχημα».
«Είμαι 62 χρονών και επί πενήντα χρόνια παίρνω μέρος στον σαϊτοπόλεμο χωρίς ποτέ να γίνει κάποιο ατύχημα, από εμένα. Δυστυχώς κάποια στιγμή, όπως κρατούσα στο χέρι μου αναμμένη μία σαΐτα, πήρε φωτιά μία άλλη σαΐτα που ήταν μέσα στο ταγάρι μου και το τρύπησε. Η σαΐτα αυτή έφυγε από την κάτω πλευρά του ταγαριού και οι υπόλοιπες σαΐτες πήραν και αυτές φωτιά» αναφέρει στην κατάθεσή του ένας εκ των κατηγορουμένων, όπως αποκάλυψε το OPEN.
«Τότε, έβγαλα το ταγάρι και το άφησα στο έδαφος και αμέσως το πάτησα, για να μην φύγουν οι υπόλοιπες σαΐτες και πάνε προς τον κόσμο…Δεν μπορώ να πιστέψω ότι από τη δική μου σαΐτα σκοτώθηκε άνθρωπος» δήλωσε ο άνδρας.
Οι υπόλοιποι κατηγορούμενοι στην υπόθεση, μέλη των μπουλουκιών που συμμετείχαν στον σαϊτοπόλεμο, δεν μπορούν να πιστέψουν το κακό που συνέβη.
Μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, λίγες μέρες πριν το συμβάν, ο άνδρας αυτός μιλούσε σε τοπικό κανάλι για τις προετοιμασίες του σαϊτοπόλεμου και ευχόταν να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα την ημέρα του εθίμου.
Προσωρινά ελεύθεροι οι συλληφθέντες
Ελεύθεροι αφέθηκαν, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης, οι συλληφθέντες για την τραγωδία στο σαϊτοπόλεμο στην Καλαμάτα.
Οι επτά συλληφθέντες πέρασαν την αυτόφωρη διαδικασία, ενώ η δίκη τους ορίστηκε για την Παρασκευή στη 1 μετά το μεσημέρι.
https://tv.in.gr/uploads/20190501/204852_saita.mp4 12.000 ευρώ για το «ματωμένο» έθιμο
Πριν καλά καλά κοπάσουν οι αντιδράσεις για τo έθιμο του σαϊτοπόλεμου στην Καλαμάτα, κατά τη διάρκεια του οποίου έχασε τη ζωή του ο εικονολήπτης Κώστας Θεοδωρακάκης, οι αρμόδιοι φορείς «πετούν το μπαλάκι» όσον αφορά στον τρόπο και το χώρο διεξαγωγής του συμβάντος. Στο επίκεντρο βρίσκονται τα ελλιπή μέτρα προστασίας που είχαν ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του εικονολήπτη, καθώς και την έκθεση σε κίνδυνο των υπόλοιπων παρευρισκομένων.
Μπορεί ο δήμαρχος της πόλης, Παναγιώτης Νίκας, να ανασκεύασε τη δήλωσή του ότι το έθιμο του σαϊτοπόλεμου είναι στο DNA των κατοίκων και δεν μπορεί να καταργηθεί γιατί θα υπάρχουν αντιδράσεις, σημειώνοντας ότι αν δεν αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο, τότε ο σαϊτοπόλεμος δεν θα έχει μέλλον, ωστόσο εντύπωση προκαλούν τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Όπως προκύπτει από έγγραφο που έχει δημοσιευτεί στη Διαύγεια, ο ίδιος ο δήμαρχος είχε αποφασίσει την οικονομική ενίσχυση του συλλόγου Σαϊτομάχων με 12.000 ευρώ ώστε να προμηθευτεί και να φέρει εις πέρας τα έξοδα της εκδήλωση, την ίδια ώρα που με μια γρήγορη αναζήτηση στο διαδίκτυο το κόστος για τα μέτρα προστασίας φέρεται να είναι μόλις 175 ευρώ.
Όπως φαίνεται και στο έγγραφο, με ημερομηνία 15 Μαρτίου, ο κ. Παναγιώτης Νίκας υπέγραψε να εγκριθεί το ποσό των 12.000 και να πιστωθεί ως «επιχορήγηση του Συλλόγου Σαϊτομάχων Καλαμάτας για διοργάνωση σαϊτοπόλεμου». Πρόκειται για ποσό που αποδεσμεύτηκε από τον προϋπολογισμό του δήμου για το 2019.
Παράλληλα μέσω της «Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Καλαμάτας «Φάρις» αποφασίστηκε η προβολή της εκδήλωσης. Επί της ουσίας, την εκδήλωση διοργάνωνε ο ίδιος ο Δήμος μέσω της δημοτικής επιχείρησής του, ενώ η επιχορήγηση του συλλόγου έγινε για την αγορά των απαραίτητων, όπως χαρτόνι και… πυρίτιδα. Σε αυτό θα πρέπει να προστεθεί πως για την εκδήλωση δεν είχε καν ζητηθεί άδεια από την αστυνομία.
Στην αντίπερα όχθη, με απόφαση της «Φάρις» εγκρίνεται το πόσο των 175 ευρώ για την προετοιμασία του χώρου διεξαγωγής του σαϊτοπόλεμου, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται αν αυτό το ποσό ήταν το συνολικό που διατέθηκε για τα μέτρα προστασίας.
Μόνο μετά τον θάνατο του εικονολήπτη ο δήμαρχος της πόλης αναφέρθηκε σε παράνομη δραστηριότητα. «Υπάρχει ένας θεσμός που είναι ημιπαράνομος. Η Πολιτεία κλείνει τα μάτια για τους θεσμούς που υπάρχουν στην περίοδο του Πάσχα σε όλη την Ελλάδα, αλλά και σε άλλες εποχές του χρόνου, όπως οι εκδηλώσεις που γίνονται στη Χίο ή στη Καλαμάτα και στον συγκεκριμένο θεσμό του σαϊτοπολέμου (…)(Πηγή)