Βασιλικότερη του βασιλέως η κυβέρνηση των αρίστων στη φίμωση της Ενημέρωσης και τον διωγμό της Τέχνης

Όπως ο σκορπιός τσιμπάει τον εαυτό του όταν περιτριγυρίζεται από φλόγες, έτσι και η Ε.Ε αμέσως μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, τραυμάτισε θανάσιμα ένα από τα βασικότερα θεμέλια του πολιτισμού της: την ελευθερία της ενημέρωσης και της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Πρωτεύσας πρόθυμος αλλά και «χρήσιμος ηλίθιος» σ’ αυτό το ολισθηρό μονοπάτι η… κυβέρνηση των άριστων.

 

Ξεπεσμός σε πρακτικές που χρεώνουν στον αντίπαλο

Κλείνοντας ρωσικά μέσα ενημέρωσης, όπως το RT και το Sputnik, η Ε.Ε δηλητηρίασε το κάποτε ιδεολογικό της πλεονέκτημα: της ελευθερίας της έκφρασης.

Βαφτίζοντάς τα προπαγανδιστικά, δίχως να παρουσιάσει συγκεκριμένα στοιχεία, προχώρησε ουσιαστικά στη φίμωσή τους, χωρίς δισταγμό και δεύτερη σκέψη για τις συνέπειες μιας τέτοιας ετεροβαρούς απόφασης, ως απάντηση στον πόλεμο που μαίνεται στην Ουκρανία.

Δύο μέτρα και δύο σταθμά

Να σημειωθεί ότι άφησε ασύδοτα εξίσου προπαγανδιστικά ΜΜΕ, τα οποία χρηματοδοτούνται εδώ και χρόνια από το ΝΑΤΟ και την ΕΕ, υπό το πρόσχημα δήθεν της αντιμετώπισης της ρωσικής προπαγάνδας. Έτσι, οι Βρυξέλλες έκλεισαν τη ρωσική προπαγάνδα, αλλά άφησαν ελεύθερη τη ΝΑΤΟϊκή.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων (EFJ) καταγγέλλοντας την απόφαση της ΕΕ, υπογράμμισε πως “ακόμα και αν πρόκειται για μέσα προπαγάνδας, είναι και αυτά τμήμα της ελευθερίας έκφρασης η οποία δεν ισχύει μόνο για τις ιδέες ευρύτερης αποδοχής”.

Πογκρόμ και στη Ρωσία

Επιπλέον, όπως φάνηκε, η απόφαση να κλείσουν τα ρωσικά μέσα στη Δύση διευκόλυνε ακόμη περισσότερο την προσπάθεια της Ρωσίας να λογοκρίνει τα δυτικά μέσα που λειτουργούν στη χώρα.

Μπορεί τα δυτικά μέσα να μην υποχρεώθηκαν να κλείσουν, όπως έγινε στην Ευρώπη και να μην χάθηκαν θέσεις εργασίας, ωστόσο, οι ανταποκριτές τους λογοκρίνονται πλέον πολύ πιο εύκολα, καθώς από την περασμένη Παρασκευή η ρωσική Δούμα ψήφισε νόμο που προβλέπει ποινές φυλάκισης σχετικά με “ψευδείς πληροφορίες για τον ρωσικό στρατό”.

Να σημειωθεί πως και στη Ρωσία έχει εκδηλωθεί πογκρόμ απέναντι σε όλα τα ρωσικά ΜΜΕ που θεωρούνται αντιπολιτευτικά, ακόμα και εκείνα που κάνουν «συστημική» αντιπολίτευση.

Η προπαγάνδα στο απυρόβλητο

Ταυτόχρονα, όμως, έχουν έρθει στο φως ουκ ολίγα αποκαλυπτικά στοιχεία -το ίδιο το BBC τα ανθολόγησε- απροκάλυπτης προπαγάνδας από τα δυτικά μέσα,

Τρανταχτό παράδειγμα είναι το πασίγνωστό video με εικόνες από το Μετρό της Ρώμης, το οποίο παρουσιάστηκε κι από μεγάλο ελληνικό τηλεοπτικό σταθμό, ως μετρό του Κιέβου όπου τάχα συνωστίζονταν πανικόβλητοι Ουκρανοί πολίτες.

Δεύτερο χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το video, στο οποίο απεικονίζονταν μια νεαρή Παλαιστίνια να διαμαρτύρεται σε ισραηλινό στρατιώτη, το οποίο όμως τα δυτικά μέσα παρουσίασαν ως να επρόκειτο για Ουκρανή που αντιμετωπίζει με σθένος Ρώσο στρατιώτη.

Τρίτο ενδεικτικό παράδειγμα είναι τα fake news ότι οι Ρώσοι ισοπέδωσαν τη βραχονησίδα «Φιδούσσα» με Ουκρανούς στρατιώτες. Τελικώς, συνελήφθησαν και το παραδέχτηκε και το Κίεβο, αλλά μέχρι τότε άπαντες οργίαζαν.

Ωστόσο, γι’ αυτές τις αποδεδειγμένες «λαθροχειρίες» στην ενημέρωση, αλλά και το όργιο του «Δυτικού στρατού» των τρολ στα social media, καθώς και την παραποίηση των ειδήσεων δεν έχουμε δει να λαμβάνονται ούτε αποφάσεις, ούτε μέτρα. Στα, δε, social media «κόβονται» λογαριασμοί «φιλορωσικοί» και τρολ της Μόσχας, αλλά μένουν ανενόχλητα τα «φιλοδυτικά» τρολ.

Ειδικότερα στη χώρα μας, το αμαρτωλό ΕΣΡ δείχνει πως έχει χτυπηθεί από βαριά κώφωση και τύφλωση, σχετικά με τις αποδεδειγμένες καταγγελίες για απροκάλυπτη προπαγάνδα ελληνικών καναλιών.

Χιλιάδες θέσεις εργασίας χάθηκαν

Επίσης, σημαντική παράπλευρή απώλεια της απαγόρευσης μετάδοσης των εκπομπών ρωσικών καναλιών, είναι και η απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας στον τομέα της ενημέρωσης σε όλη την Ευρώπη.

Στη χώρα μας, όπου η ανεργία στο χώρο της δημοσιογραφίας έχει χτυπήσει κόκκινο, μόνο το κλείσιμο του ελληνικού Sputnik, άφησε στο δρόμο δεκάδες άνεργους: δημοσιογράφους, διοικητικούς, τεχνικούς.

Ταυτίζοντας τους χρηματοδότες με τους εργαζόμενους, και για να κρύψει τις δικές της ευθύνες η ανάλγητη κυβέρνηση των αρίστων απαντά στην κατάσταση που η ίδια έχει διαμορφώσει στο τοπίο της ενημέρωσης με περιφορά των «σωστών» επιλογών της και τα ψευδεπίγραφα σλόγκαν τύπου: «Είμαστε με τη σωστή πλευρά της ιστορίας».

Η καραμέλα : «Για όλα φταίει ο… Πούτιν»

Κάνουν πως τάχα δε γνωρίζουν ότι «o έλεγχος των Μέσων -η έκδοση ή η αναστολή αδειών μετάδοσης- δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της ΕΕ, αλλά αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα των κρατών», όπως δήλωσε προ ημερών και ο Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων, Ρικάρντο Γκουτιέρεζ.

Άλλωστε, η καραμέλα Μητσοτάκη ότι «για όλα φταίει ο… Πούτιν» αποτελεί το νέο κυνικό σλόγκαν με το οποίο επιχειρείται να δικαιολογηθεί η κυβέρνηση των άριστων – πρόθυμων, για την έλλειψη οποιουδήποτε σχεδίου προστασίας της κοινωνίας από τις συνέπειες του πολέμου.

Η ακρίβεια, η ενεργειακή φτώχεια, η ανεξέλεγκτη προπαγάνδα, τα λουκέτα σε μέσα ενημέρωσης και η απώλεια θέσεων εργασίας, φορτώνονται στον μεγάλο αντίπαλο των συμμάχων. Ακόμη και η μονόπαντη ενημέρωση που επιβάλουν οι ίδιοι, πρώτοι και καλύτεροι.

Αντιδράσεις στη φίμωση της ενημέρωσης

Κι ενώ στη χώρα μας δεν κουνιέται φύλλο για το μαύρο στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, στη Γαλλία έχει ήδη συγκροτηθεί επιτροπή πανεπιστημιακών και δικηγόρων, για να προσβάλλει την απόφαση κλεισίματος του RT και του Sputnik.

Δηλώνοντας ότι «αυτό λέγεται φίμωση» εξηγούν ότι προσφεύγουν κατά της απόφασης «γιατί άνθρωποι μένουν στο δρόμο, γιατί έχουμε ανάγκη την ολόπλευρη ενημέρωση. Γιατί αν έχουμε δίκιο , τι έχουμε να φοβηθούμε από την παρουσίαση των πραγμάτων υπό ένα διαφορετικό, έστω και «χρωματισμένο» πολιτικά πρίσμα;».

Θέτουν το ερώτημα: «Γιατί ποιο μέσο δεν εξυπηρετεί συμφέροντα;» και ξεκαθαρίζουν ότι δεν είναι οπαδοί της Ρωσίας και του Πούτιν, αλλά «είμαστε Σαρλί Εμπντό κι Σαμουέλ Πατύ» – πρόκειται για το σατυρικό περιοδικό που δέχθηκε δολοφονική επίθεση το 2016 και τον εκπαιδευτικό που αποκεφάλισε τζιχαντιστής – και καταλήγουν σημειώνοντας πως «η σχετικοποίηση της ελευθερίας της έκφρασης συνιστά και την αναίρεσή της».

Τα «κόλπα» Μενδώνη για τον αποκλεισμό των Μπολσόι

Πάντως, ο κατήφορος του ιδεολογικού αυτοχειριασμού της Δύσης και ειδικότερα της Ευρώπης ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακός στο καλλιτεχνικό πεδίο.

Από τις πρώτες ημέρες της εισβολής στην Ουκρανία μεγάλοι πολιτιστικοί φορείς και οργανισμοί στην Ευρώπη και την Αμερική ο ένας μετά τον άλλον ακύρωσαν παραστάσεις των Μπαλέτων Μπολσόι και όλων των πολιτιστικών εκδηλώσεων ρωσικής παραγωγής.

Η Ελλάδα, δια της άριστης κ. Λίνας Μενδώνη, η οποία έχει κατακτήσει και το λαϊκό προσωνύμιο «Τσιμενδώνη», για τις διαβόητες παρεμβάσεις της στην Ακρόπολη, στην προσπάθειά της να δικαιολογήσει τη σκοταδιστική, ούτως η άλλως, απόφαση απαγόρευσης μιας καλλιτεχνικής παράστασης κύρους και επιπέδου των μπαλέτων Μπολσόι, δε δίστασε να επικαλεστεί απόφαση των υπουργών Πολιτισμού της Ε.Ε, στην οποία όμως… δε ζητείται λήψη τέτοιου μέτρου.

Όπως αποκαλύπτει με ανάρτησή της στο Facebook η τραγουδίστρια της εθνικής λυρικής σκηνής, Μαργαρίτα Συγγενιώτου, «η κ. Μενδώνη παραποίησε επίσημο κείμενο της ΕΕ για να δικαιολογήσει την πολιτική της».

https://www.facebook.com/1303486501/posts/10227533061614508/

 

Να σημειωθεί ότι στην ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού αναφέρεται ότι «στη Διακήρυξή τους οι Υπουργοί Πολιτισμού, Οπτικοακουστικών Μέσων και Μέσων Ενημέρωσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης τόνισαν ότι πρέπει να διακοπούν οι σχέσεις της ΕΕ με πολιτιστικούς οργανισμούς της Ρωσίας, καθώς η τέχνη χρησιμοποιείται ως όργανο προπαγάνδας». Στο σχετικό επίσημο κείμενο, όμως, δεν υπάρχει τέτοια φράση.

Με τέτοιου είδους καμώματα, η κυβέρνηση των αρίστων έχει καταστήσει την Ελλάδα, χώρα εχθρική προς τη Ρωσία, με αποτέλεσμα η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείο Εξωτερικών, Μαρία Ζαχάροβα να καταγγέλλει την κυβέρνηση Μητσοτάκη για αντι-ρωσική προπαγάνδα.

Καλλιτεχνικό «πογκρόμ» σε Παρίσι, Λονδίνο, Νέα Υόρκη

Βέβαια, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις ακυρώθηκαν και σε μεγάλες μητροπόλεις της Δύσης. Σε Παρίσι, Λονδίνο και Νέα Υόρκη ενώ η αντιρωσική υστερία έφτασε στο κολοφώνα της δόξας της, όταν ακόμη και η Διεθνής Ομοσπονδία Γάτας απαγόρευσε τα ρωσικά αιλουροειδή από τους αγώνες τους.

Επίσης, η Ρωσία αποκλείστηκε από τον φετινό διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision και το Φεστιβάλ των Καννών ανακοίνωσε ότι δε θα «καλωσορίσει οποιονδήποτε συνδέεται με τη ρωσική κυβέρνηση».

Ο επικεφαλής μαέστρος της Φιλαρμονικής του Μονάχου, Valery Gergiev, απολύθηκε, γιατί δε βγήκε να καταγγείλει, όπως του διαμηνύθηκε τον… Βλαντιμίρ Πούτιν, με τον οποίο έχει φιλικές σχέσεις.

Ακόμη, δύο μεγάλα αμερικανικά στούντιο, η Warner Bros και η Paramount, ανέστειλαν την κυκλοφορία των ταινιών τους στη Ρωσία.

Σε τιμωρία και ο Κουστουρίτσα

Το Febiofest ανακοίνωσε ότι θα αφαιρέσει το Βραβείο «Cristian» από τον Κουστουρίτσα που είχε πάρει το 2017, επειδή την παραμονή της επίθεσης της Ρωσίας αποδέχθηκε την πρόταση του Ρώσου υπ. Άμυνας να γίνει διευθυντής του Κεντρικού Ακαδημαϊκού Θεάτρου του Ρωσικού Στρατού στη Μόσχα!

Ωστόσο, η θλιβερότερη, μισάνθρωπη, απόφαση και δείγμα πολιτισμικού αμόκ που κατέλαβε τους μέχρι χθες υπερασπιστές της διαφορετικότητας είναι ο αποκλεισμός Λευκορώσων και Ρώσων αθλητών με ειδικές ανάγκες, από τους Παραολυμπιακούς Αγώνες, στο όνομα της… αλληλεγγύης προς την Ουκρανία.

Ο θανάσιμος τραυματισμός της ελεύθερης έκφρασης

Αυτή λοιπόν η πρωτοφανής στάση της Δύσης, με αφορμή την πολεμική κρίση στην Ουκρανία, αφαίρεσε το μεγάλο ιδεολογικό πλεονέκτημα της ελευθερίας της έκφρασης, από την Ευρώπη, ταυτίζοντάς τη με πρακτικές που η ίδια χρεώνει στον αντίπαλο.

Κι ενώ στο παρελθόν σε μια σειρά πολέμους που διεξήγαγαν οι Αμερικανοί (Ιράκ, Συρία, Λιβύη, Υεμένη, Αφγανιστάν, Γιουγκοσλαβία) και παρά τα έντονα αντιπολεμικά αισθήματα και τα μεγάλα μαζικά αντιπολεμικά κινήματα σε Ευρώπη και Αμερική, δεν τέθηκε –ευτυχώς- ποτέ από κανέναν θέμα αποκλεισμού ή δίωξης Αμερικανών καλλιτεχνών και δημοσιογράφων που υποστήριξαν ανοικτά αυτούς τους πολέμους.

Σήμερα, δυστυχώς, η Ε.Ε τραυματίζει θανάσιμα την ελευθερία της έκφρασης, με πρώτη και καλύτερη την κυβέρνηση των αρίστων, η οποία με τις πρωτοβουλίες της, που μπορεί να αποδειχθούν και μοιραίες για τα εθνικά συμφέροντα, δικαιώνει εκείνο το επετειακό σύνθημα, που μέχρι χθες φάνταζε μάλλον υπερβολικό κι ίσως αδόκιμο, ότι «η χούντα δεν τελείωσε το 73».

Πηγή

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.